Odwiedziły nas prawdziwe tłumy! Dziękujemy Wam za zainteresowanie i wszystkie dobre słowa Dziękujemy także PKP Polskie Linie Kolejowe za wsparcie organizacyjne w kwestii udostępnienia toru.
Warto podkreślić że wystawa była inicjatywą tylko i wyłącznie naszego klubu. Nie posiadała żadnego finansowania z kasy miejskiej czy jakiejkolwiek innej, koszty transportu pokrył klub z własnych środków, a cała praca została wykonana wolontaryjnie.
Dzisiejsze doświadczenia po raz kolejny utwierdzają nas, że we Wrocławiu powinno powstać muzeum kolejnictwa. Liczymy że w końcu ktoś z państwowych decydentów zacznie poważnie z nami rozmawiać.
Oto lista eksponatów prezentowanych na wystawie:
- lokomotywa spalinowa SU45-079 (1973r.)
- lokomotywa spalinowa SM41-126 (1964r.)
- lokomotywa elektryczna EP05-22 (1961r.) – z racji trwających prac, wstęp do maszynowni tylko dla Patronów
- lokomotywa spalinowa SM30-662 (1964r.)
- lokomotywa spalinowa SM30-507 (1958r.)
- wagon węglarka Wddo (1942r.)
- wagon bagażowy PwSa10 (1912r.) – w nim wystawa i stoisko gadżetów
- wagon pasażerski Ci28 (1929r.)
- wagon towarowy pojemnikowy Ucs typu 220S (1972r.)
- wagon służbowy Bckd typu 110Ac – (1976r.)- ze względu na charakterystykę wagonu, możliwość zwiedzania wnętrza tylko dla Patronów
- 2 wagony towarowe kryte Kdn/Kassel (1907 i 1908r) – a nich galerie zdjęć
- Wagon towarowy kryty F/Kdnh (1912r.) – a w nim prezentacja multimedialna o planach dotyczących Dolnośląskiego Społecznego Muzeum Kolejnictwa
Ponadto: - premiera kalendarza KSK 2023
- nowe magnesy w naszej ofercie