Aktualnie zbieramy na projekt:
- opłacenie usługi dźwigowej zdjęcia kotła z podwozia - 3.500zł
- zlecenie wykonania piaskowania kotła - 10.000zł
- zlecenie wykonania piaskowania skrzyń wodnych - 3.500zł
- zakup farb na zabezpieczenie antykorozyjne kotła, ostoi i skrzyń wodnych - 1.600zł
- zakup preparatu odtłuszczającego do wstępnego wyczyszczenia ostoi - 1.400zł (ok. 50 litrów)
- zapas materiałów ściernych i narzędzi do mechanicznego oczyszczenia podwozia - 3.000zł
- zapas chemii do demontażu kotła, odtłuszczania, itp. - 2.000zł
ARCHIWALNE ZBIÓRKI
Oto nasze projekty zrealizowane dzięki Waszemu wsparciu finansowemu
SP42-001 jest jednym z naszych najcenniejszych eksponatów. To pierwszy egzemplarz serii, która przez wiele lat była codziennym widokiem wielu lokalnych linii, z charakterystycznym pomrukiem silnika, wibracjami przenoszonymi na wagony, i wydobywającymi się spod wagonów kłębami pary. Co więcej, przez całą służbę lokomotywa była związana z Dolnym Śląskiem, zapamiętana m.in. z poprowadzenia ostatniego pociągu do Karpacza.
Została wyprodukowana w Fabloku w 1970 roku, po zakończeniu eksploatacji w 2004 roku była odstawiona przez kolejne lata w Jeleniej Górze, po czym trafiła do naszego klubu w 2012 roku, podarowana przez ówczesnego właściciela - PKP Cargo. Niestety różne próby pozyskania problematycznych podzespołów i wsparcia zakładów naprawczych nie przyniosły na razie rezultatu. Jednocześnie stan lokomotywy ulega pogorszeniu, pomimo doraźnych prac przy jej zabezpieczeniu przed korozją. Dlatego po wizji lokalnej w styczniu 2022, Klub podjął decyzję o jej remoncie zewnętrznym, który ma na celu zatrzymanie postępującej korozji, oraz przywrócenie walorów ekspozycyjnych. Rozpoczęcie prac planowane jest na wiosnę 2022r. Klub nie rezygnuje z dalekosiężnych planów uruchomienia lokomotywy, każdej instytucji zainteresowanej pomocą chętnie udzielimy bardziej dokładnych informacji.
Renowacja zewnętrzna lokomotywy EP05-22
Celem zrzutki jest pozyskanie brakujących środków na renowację zewnętrzną lokomotywy EP05-22, będącej w zbiorach Klubu Sympatyków Kolei we Wrocławiu.
Lokomotywa dołączyła do klubowych zbiorów we wrześniu 2019 roku, podarowana przez PKP Cargo S.A. Oprócz bycia reprezentantem serii zachowanej tylko w 3 egzemplarzach, wyjątkowość temu egzemplarzowi nadaje fakt, że jest świadkiem historycznych wydarzeń Czerwca 1976. 25 czerwca tego roku, prowadząc pociąg pospieszny „Opolanin" EP05-22 została zatrzymana i wykolejona przez strajkujących robotników fabryki Ursus. Opis i zdjęcia tych wydarzeń pod linkiem:
https://polskiemiesiace.ipn.gov.pl/mie/wszystkie-wydarzenia/czerwiec-1976/galeria/115471,Ursus.html
Przywrócenie historycznej malatury lokomotywy SM30-662
Celem zrzutki jest pozyskanie farb i akcesoriów potrzebnych do przywrócenia historycznej zielonooliwkowej malatury lokomotywy SM30-662, będącej w zbiorach Klubu Sympatyków Kolei we Wrocławiu.
Lokomotywa dołączyła do zbiorów klubu jesienią 2019 roku, podarowana przez Wojsko Polskie. W styczniu 2020 udało się uruchomić układ napędowy (tutaj film z pierwszego odpalenia silnika), a niedawno zostały zakończone odbiory układu pneumatycznego, kosztujące klub ok 3000zł. Aktualnie trzydziestka jest przygotowywana do położenia powłok malarskich