Przelew tradycyjny

Konto bankowe: 46 1440 1156 0000 0000 0317 4287

Tytułem: Darowizna na cele statutowe

 

lub

Możesz nas wesprzeć również na portalu Patronite.pl

Aktualnie zbieramy na projekt:

Celem zrzutki jest pozyskanie środków finansowych na kontynuację prac przy parowozie TKt48-146, który jest przywracany przez klub do stanu czynnego. Parowóz został zakupiony przez klub od PKP SA w 2017 roku. Od tego czasu został częściowo rozebrany, a niektóre elementy już naprawione środkami własnymi klubu, co na bieżąco relacjonowaliśmy w mediach społecznościowych. W latach 2020-2022 naprawa spowolniła, z powodu wykonywania przez klub naprawy parowozu TKh05353 na zlecenie DB Cargo Polska. W 2024 roku chcemy wrócić do prac nad Tekatką i wykorzystać zdobyte doświadczenie z TKh. Co chcemy sfinansować z tej zrzutki:
  • opłacenie usługi dźwigowej zdjęcia kotła z podwozia - 3.500zł
  • zlecenie wykonania piaskowania kotła - 10.000zł
  • zlecenie wykonania piaskowania skrzyń wodnych - 3.500zł
  • zakup farb na zabezpieczenie antykorozyjne kotła, ostoi i skrzyń wodnych - 1.600zł
  • zakup preparatu odtłuszczającego do wstępnego wyczyszczenia ostoi - 1.400zł (ok. 50 litrów)
  • zapas materiałów ściernych i narzędzi do mechanicznego oczyszczenia podwozia - 3.000zł
  • zapas chemii do demontażu kotła, odtłuszczania, itp. - 2.000zł

ARCHIWALNE ZBIÓRKI

Oto nasze projekty zrealizowane dzięki Waszemu wsparciu finansowemu

SP42-001 jest jednym z naszych najcenniejszych eksponatów. To pierwszy egzemplarz serii, która przez wiele lat była codziennym widokiem wielu lokalnych linii, z charakterystycznym pomrukiem silnika, wibracjami przenoszonymi na wagony, i wydobywającymi się spod wagonów kłębami pary. Co więcej, przez całą służbę lokomotywa była związana z Dolnym Śląskiem, zapamiętana m.in. z poprowadzenia ostatniego pociągu do Karpacza.

Została wyprodukowana w Fabloku w 1970 roku, po zakończeniu eksploatacji w 2004 roku była odstawiona przez kolejne lata w Jeleniej Górze, po czym trafiła do naszego klubu w 2012 roku, podarowana przez ówczesnego właściciela - PKP Cargo. Niestety różne próby pozyskania problematycznych podzespołów i wsparcia zakładów naprawczych nie przyniosły na razie rezultatu. Jednocześnie stan lokomotywy ulega pogorszeniu, pomimo doraźnych prac przy jej zabezpieczeniu przed korozją. Dlatego po wizji lokalnej w styczniu 2022, Klub podjął decyzję o jej remoncie zewnętrznym, który ma na celu zatrzymanie postępującej korozji, oraz przywrócenie walorów ekspozycyjnych. Rozpoczęcie prac planowane jest na wiosnę 2022r. Klub nie rezygnuje z dalekosiężnych planów uruchomienia lokomotywy, każdej instytucji zainteresowanej pomocą chętnie udzielimy bardziej dokładnych informacji.

 
 

 

 

Renowacja zewnętrzna lokomotywy EP05-22

Celem zrzutki jest pozyskanie brakujących środków na renowację zewnętrzną lokomotywy EP05-22, będącej w zbiorach Klubu Sympatyków Kolei we Wrocławiu.

Lokomotywa dołączyła do klubowych zbiorów we wrześniu 2019 roku, podarowana przez PKP Cargo S.A. Oprócz bycia reprezentantem serii zachowanej tylko w 3 egzemplarzach, wyjątkowość temu egzemplarzowi nadaje fakt, że jest świadkiem historycznych wydarzeń Czerwca 1976. 25 czerwca tego roku, prowadząc pociąg pospieszny „Opolanin" EP05-22 została zatrzymana i wykolejona przez strajkujących robotników fabryki Ursus. Opis i zdjęcia tych wydarzeń pod linkiem:

https://polskiemiesiace.ipn.gov.pl/mie/wszystkie-wydarzenia/czerwiec-1976/galeria/115471,Ursus.html

Przywrócenie historycznej malatury lokomotywy SM30-662

Celem zrzutki jest pozyskanie farb i akcesoriów potrzebnych do przywrócenia historycznej zielonooliwkowej malatury lokomotywy SM30-662, będącej w zbiorach Klubu Sympatyków Kolei we Wrocławiu.

Lokomotywa dołączyła do zbiorów klubu jesienią 2019 roku, podarowana przez Wojsko Polskie. W styczniu 2020 udało się uruchomić układ napędowy (tutaj film z pierwszego odpalenia silnika), a niedawno zostały zakończone odbiory układu pneumatycznego, kosztujące klub ok 3000zł. Aktualnie trzydziestka jest przygotowywana do położenia powłok malarskich